مدیرعامل گروه مالی کاریزما: متغیرها و مؤلفه های اقتصادی حاکی از زندگی سهام است / امکان پایه گذاری اکوسیستم جدید بازار سرمایه، در نمایشگاه صنعتی مالی

مدیرعامل گروه مالی کاریزما: متغیرها و مؤلفه های اقتصادی حاکی از زندگی سهام است / امکان پایه گذاری اکوسیستم جدید بازار سرمایه، در نمایشگاه صنعتی مالی

مدیرعامل گروه مالی کاریزما، متغیرهای کلان اقتصادی و گزارش عملکرد شرکت‌ها را به نفع بازارسرمایه دانست و گفت: قیمت‌سهام و فرآیند معاملات، حاکی از ارزندگی وضعیت کلی بازار است 


بورس24
: مدیرعامل گروه مالی کاریزما، متغیرهای کلان اقتصادی و گزارش عملکرد شرکت‌ها را به نفع بازارسرمایه دانست و گفت: قیمت‌سهام و فرآیند معاملات، حاکی از ارزندگی وضعیت کلی بازار است. البته ممکن است قیمت برخی از سهام ارزنده‌تر و برخی دیگر هم بالاتر از ارزش ذاتی باشد؛ اما در مجموع، بورس روند رو به رشدی را پیش‌رو دارد.

علی تیموری شندی، مدیرعامل گروه مالی کاریزما گفت: ارزندگی بازار ناشی از افزایش تولید و فروش شرکت‌ها و طرح‌های توسعه‌ای است. این روند، از اواخر سال گذشته آغاز شده و اکنون شاهد تحرکات جدیدی در بازار هستیم. با این حال تمامی بازارها گاهی با نوسان مواجه می‌شوند. اما این وضعیت در بازارهای مالی کشورما شدت و ضعف بالایی به خود می‌گیرد.

او با بیان اینکه بازارسرمایه متاثر از متغیرهای کلان اقتصادی است و متناسب با این مولفه‌ها حرکت می‌کند، افزود: بدون شک سفر وزیر اقتصاد به عربستان و مذاکرات انجام شده نیز بهبود ارتباطات شبکه‌بانکی و افزایش سطح صادرات را به همراه دارد و روند متغیرهای کلان اقتصادی را تغییر می‌دهد و باید به مرور منتظر اثر مثبت این رویکرد در بازارسرمایه باشیم.

او در پاسخ به این سوال که دلیل تکانه‌های شدید بازارسرمایه چیست؟ گفت: متاسفانه نگاه و دید سرمایه‌گذاری در کشورما کوتاه‌مدت است و مانند باران تندی است که به عمق زمین نفوذ نمی‌کند و گاهی منجر به ایجاد سیلاب‌هایی می‌شود. اگر دیدگاه سرمایه‌گذاری تغییر کند و از فضای نوسانگیری و رفتارهیجانی دور شویم، دیگر شاهد نوسانات سیلابی در بازارسرمایه نخواهیم بود.

مدیرعامل گروه مالی کاریزما به روند اخیر بازارسرمایه اشاره کرد و گفت: روندی که با یک جریان منفی اما عادی در بازار شکل گرفت، باعث شد جمعی از سرمایه‌گذاران از بازار خارج شوند و این در حالی است که بازار بسیار ارزنده است.

مدیرعامل گروه مالی کاریزما، تغییر رویکرد سرمایه‌گذاری در کشور را نیازمند فرهنگ‌سازی گسترده دانست و گفت: متاسفانه فرهنگ‌سازی و هدایت مردم به سمت سرمایه‌گذاری غیرمستقیم، در حد توصیه باقی مانده و عملا اقدام خاصی انجام نمی‌شود. طی سال‌های اخیر، ابزارهای جدیدی برای توسعه سرمایه‌گذاری غیر‌مستقیم در بازار ایجاد شده، اما به میزان لازم و کافی از آنها بهره‌برداری نمی‌شود.

مدیرعامل گروه مالی کاریزما، افزود: آمارهای منتشر شده توسط صندوق‌هایی که از دهه 80 تاکنون تاسیس شده‌اند، از کسب بالاترین بازده در بازارها حکایت می‌کند و تاکنون هیچ ابزاری چنین بازدهی را برای سرمایه‌گذاران ایجاد نکرده است.

او ادامه داد: سرمایه‌گذاری مستقیم نیاز به دانش و تخصص دارد که آحاد جامعه از آن بهره‌مند نیستند و وقتی در فضای هیجانی وارد بازار می‌شوند، مورد سواستفاده برخی افراد سودجو قرار می‌گیرند که در نهایت، موجب رویگردانی آنها از بازارسرمایه می‌شود. به نظر من، در این حوزه باید اقدامات فرهنگی گسترده‌ای توسط سازمان بورس، مجلس و دولت انجام شود و اکوسیستم بازارسرمایه باید به نحوی پایه‌گذاری شود که مردم از سرمایه‌گذاری غیرمستقیم آورده و بازدهی بیش‌تری نسبت به سرمایه‌گذاری مستقیم کسب کنند.

او با بیان اینکه فرهنگ‌سازی به یک حرکت جمعی با معماری جدید از زیست بازارهای مالی نیاز دارد، افزود: نمایشگاه صنعتی‌مالی در خردادماه، فرصت بسیار خوبی برای گفتگوی سازنده میان، مردم، نهادهای مالی، دولت و قانون‌گذاران است و هرچند هدف اصلی این رویداد بزرگ صنعت مالی ایجاد گفتمان، فرهنگ‌سازی و آموزش عمومی است اما امیدوام در این دوره شاهد پایه‌گذاری اکوسیستم جدید بازارسرمایه نیز باشیم.

اطلاعات تماس مجری

  • محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران - ورودی شرقی سالن 5 (سالن ملل) - طبقه منفی یک - شرکت بانیان امید
  • 021-74501000
  • 021-74501000 - داخلی 601
  • این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
Top