یک مقام مسئول بخش خصوصی بازار سهام تاکید کرد تجهیز کارگزاری ها به سیستم های نوین آی تی از مسیر نمایشگاه ها

یک مقام مسئول بخش خصوصی بازار سهام تاکید کرد تجهیز کارگزاری ها به سیستم های نوین آی تی از مسیر نمایشگاه ها

یک مقام مسئول بخش خصوصی بازار سهام با اشاره به

انتظارات فعالن بازار از فاینکس ۲۰۱۸ در افزایش حجم این بازار اظهار کرد:

به دلیل استقبال کم مردم از بازار سرمایه این بازار در جذب منابع و هدایت سرمایه های مردم به بخش های مولد اقتصادی ضعیف عمل کرده است و اگر این وضعیت ادامه پیدا کند شاید نتوان روی این بازار برای جذب سپرده های مردم حساب کرد.

رضا سرافراز در ادامه با تاکید بر ضرورت افزایش ضریب نفوذ بازار سرمایه در اقشار جامعه به اقداماتی که مسئولان سازمان بورس می توانند در این راستا انجام دهد اشاره کرد و افزود: یک اقدام مهم و کارگشا ترویج فرهنگ سرمایه گذاری در بازار سرمایه است که این کار از طریق نهاهای مالی و کارگزاری قابل انجام خواهد بود. انجام تبلیغات، اطلاع رسانی، ارائه آموزش و معرفی ابزارهای جدید، تکیه بر صندوق های سرمایه های گذاری و خدمات سبدگردانی از  جمله موارد اثر بخش در جذب منابع بیشتر به بورس است که طبعا موجب رونق کارگزارهای ها می شود.

سرافراز با اشاره به برگزاری یازدهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه در فرودین ماه سال آینده، افزود: نمایشگاه محلی برای ارائه دستاوردهای فعالان بازار سرمایه است که به واسطه آن مراجعه کنندگان و علاقه مندان با خدمات و مزایایی که از طریق بورس عاید فعالان می شود، آشنایی بیشتری پیدا می کنند. همچنین افراد با کسب اطلاعات بیشتر از این بازار و چگونگی فعالیت افراد در بورس مخاطرات و ویژگی های بازار سرمایه را بهتر درک خواهند کرد. انتظار داریم نمایشگاه امسال نیز در برقراری ارتباط سازنده بین مخاطبان بازار سرمایه و فعالان حرفه ای این بازار مثمرثمر باشد.

مدیر عامل و عضو هیات مدیره کارگزاری آگاه  با بیان اینکه کارگزاری ها به عنوان نهاد مالی ارائه دهنده سرویس و خدمات به مشتریان بورس هستند، گفت: بزرگترین سرویس و خدمت کارگزاری ها آشنایی افراد با بورس و انجام معاملات است که به واسطه آن دستمزد دریافت می کنند اما مسئله مهم عدم تجهیز کارگزاری ها  به ابزارهای آی تی است. هر چقدر کارگزاری ها بتوانند بستر موجود بازار سرمایه و همچنین معاملات را به سمت سیستم ای تی ببرند امکان آشنایی افراد بیشتری با مزایای بورس فراهم می شود و این امر در شرایط فعلی که بسیاری از شهرستان ها به کارگزاری ها دسترسی ندارد، کمک بزرگی به توسعه بازار سرمایه خواهد بود.

وی در پایان گفت: یکی از راه هایی که برای دسترسی کارگزاری ها به سیستم های آی تی وجود دارد برگزاری همین نمایشگاه ها است که امیدواریم فاینکس ۲۰۱۸ تمرکز بیشتری روی این خدمات نوین داشته باشد.

اطلاعات تماس مجری

  • محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران - ورودی شرقی سالن 5 (سالن ملل) - طبقه منفی یک - شرکت بانیان امید
  • 021-74501000
  • 021-74501000 - داخلی 601
  • این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
Top