سید مصطفی صفاری: نمایشگاه صنعت مالی، دانشگاه ۴ روزه سرمایه‌گذاران

سید مصطفی صفاری: نمایشگاه صنعت مالی، دانشگاه ۴ روزه سرمایه‌گذاران

به گزارش شهر بورس، سید مصطفی صفاری، مدیرعامل شرکت سبدگردان سرمایه ایرانیان، گفت: در تمامی کشورها، سرمایه‌گذاری در بورس از طریق نهادهای مالی مانند صندوق‌های سرمایه‌گذاری و شرکت‌های سبدگردانی انجام می‌شود اما در کشور ما این فرآیند چندان مورد توجه نیست.
 

سید مصطفی صفاری، مدیرعامل شرکت سبدگردان سرمایه ایرانیان، به شهر بورس گفت: هرگاه شاهد ورود حجم بزرگی از نقدینگی به بورس بودیم، هیجان افزایش و سیگنال‌فروشی هم رونق گرفت و این موضوع اثر منفی گسترده‌ای در فرآیند سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه داشت.

این تحلیلگر بورس و بازارهای‌مالی، با اشاره به ضروروت فرهنگ‌سازی در این شرایط، گفت: سه عامل اصلی واسطه‌گر مالی در علم اقتصاد، یعنی بانک، بیمه و بورس وظیفه دارند از طریق فرهنگ‌سازی، پس‌اندازهای جامعه را به سمت سرمایه‌گذاری صحیح و مولد هدایت کنند و نمایشگاه بین‌المللی صنعت‌مالی در هفته آینده، فرصت مغتنمی برای تحقق این امر و آموزش صحیح سرمایه‌گذاری است.

او با اشاره به مزیت‌های حضور فعالان صنعت‌مالی در یک مکان و زمان مشخص، افزود: این رویداد دانشگاه چهار روزه صنعت‌مالی است و این فرصت را فراهم می‌کند تا سرمایه‌گذاران بازارهای پولی و مالی با مدیران ارشد اقتصادی و شرکت‌ها به صورت رو در رو مواجه شوند.

او ادامه داد: از سوی دیگر حضور در کارگاه‌های آموزشی، پنل‌های تخصصی و برنامه‌های جانبی بدون هزینه، ارتقای سواد مالی عمومی را برای مخاطبین به همراه دارد.

صفاری افزود: از سوی دیگر نهادهای مالی در این فرصت چهار روزه محصولات و دستاوردهای نوین خود را به شکل متمرکز عرضه می‌کنند و همه سلیقه‌ها با فرصت‌های متعدد سرمایه‌گذاری آشنا می‌شوند.

این استاد دانشگاه با تاکید بر اینکه در شرایط فعلی برگزاری نمایشگاه صنعت مالی برای همگرایی نهادهای مالی و ارائه برنامه‌های آتی به جامعه هدف، ضروری و تصمیم وزارت اقتصاد اقدام ارزشمندی بود، گفت: تکثر نمایشگاه‌های تخصصی از پویایی و شادابی اقتصاد حکایت می‌کند و امیدوارم در این رویداد شاهد جلوه پویایی و شادابی بازارسرمایه، شبکه‌بانکی و صنعت بیمه هم باشیم.

او در پایان تاکید کرد: بدون شک این رویداد توجه فضای سیاست‌گذاری، مسئولان، دولت و صاحبان کسب‌ وکار را به بازارسرمایه و نهادهای مالی معطوف می‌کند.

اطلاعات تماس مجری

  • محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران - ورودی شرقی سالن 5 (سالن ملل) - طبقه منفی یک - شرکت بانیان امید
  • 021-74501000
  • 021-74501000 - داخلی 601
  • این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
Top