رییس سازمان بورس و اوراق بهادار: نمایشگاه صنعت‌مالی فرصت طلایی توسعه سواد مالی

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار: نمایشگاه صنعت‌مالی فرصت طلایی توسعه سواد مالی

به گزارش ستاد خبری، مجید عشقی در مراسم افتتاحیه پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت مالی گفت: برای اولین بار و جهت سنجش وضعیت سواد مالی در کشور، سازمان بورس و اوراق بهادار اقدام به تاسیس مرکز افکارسنجی بازار سرمایه نموده است.
 

به گزارش ستاد خبری، مجید عشقی در آیین افتتاحیه پانزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت مالی (بورس، بانک و بیمه)، گفت: در این دو سال و اندی که از شرایط سابق بازارسرمایه می‌گذرد، اتفاقات مثبت زیادی رخ داده و فرصت مغتنمی برای اهالی بازار سرمایه است که تا از پیشرفت‌ها رونمایی و خلاقیت‌ها را ارائه کنند.

او اضافه کرد: امیدوارم بتوانیم نتیجه مطلوب را از این نمایشگاه بگیریم. این نمایشگاه فرصت طلایی برای افزایش دانش مالی برای عموم مردم و فعالان اقتصادی خواهد بود. سواد مالی یکی‌ از مولفه‌های مهم عصر جدید است.

عشقی تصریح کرد: ما در سازمان بورس مرکز افکارسنجی راه‌اندازی کرده‌ایم تا سواد مالی مردم را بسنجیم و بتوانیم سواد مالی در سطوح مختلف (دانش آموزی، دانشجویی، مدیران و عموم مردم) را توسعه دهیم.

صدور ۳ موافقت اصولی صندوق بازنشستگی تکمیلی‌ بزودی

رئیس سازمان بورس همچنین گفت: در روزهای آینده، سه موافقت اصولی برای صندوق‌های سرمایه‌گذاری بازنشستگی تکمیلی صادر می‌شود که هم در جهت تامین آینده شاغلین و بازنشستگان است و هم منابع جدید و مستمر و پایدار برای بازار فراهم می‌کند.

مجید عشقی افزود: فعالیت صندوق‌های بازنشستگی همزمان با نمایشگاه صنعت مالی آغاز می‌شود. امید می‌رود در سال جاری، سه موافقت اصولی برای صندوق‌های بازنشستگی داشته باشیم. این صندوق‌ عواید مفید فراوانی برای بازارسرمایه و بازنشستگان دارد.

او ادامه داد: اولویت بورس و فرابورس پذیرش شرکت‌های خصوصی در بازارسرمایه است. در هفته‌های گذشته هر هفته یک عرضه اولیه داشتیم و این روند ادامه دارد.

عشقی با اشاره به دو طرفه شدن بازارسرمایه، گفت: همزمان با آغاز فعالیت نماشگاه صنعت مالی، قراردادهای آتی سهام رونمایی می‌شود. این قراردادها به ثبات بازار کمک می‌کند؛ هرچند که این ابزار، ابزاری بسیار پیچیده است و نیاز به دانش مالی فراوانی دارد اما فواید زیادی‌ به‌خصوص در ثبات بازار دارد.

رئیس سازمان بورس در افتتاحیه پانزدهمین نمایشگاه صنعت مالی گفت: تا چند سال گذشته ۱۰ کارگزاری برتر بازارسرمایه، وابسته به بانک‌ها بودند، اما در حال حاضر بهترین کارگزاری‌ها، کارگزاری‌های بخش خصوصی هستند که نوآوری‌ را به بازارسرمایه آوردند.

تعریف مسیر سبز تامین مالی در دستور کار

مجید عشقی اظهار کرد: یکی از برنامه‌های ما این است که حجم انتشار اوراق برای تامین مالی تولید را افزایش دهیم. در حدود سه ماه گذشته حجم موافقت اصولی بالایی را تصویب کردیم.

رئیس سازمان بورس ادامه داد: سفر به استان‌های اقتصادی کشور به منظور ارتباط بیشتر با فعالان اقتصادی استان‌ها بسیار مهم است. تعریف مسیر سبز تامین مالی هم در دستور کار داریم. افزایش سرمایه‌ها هم برای ما حائز اهمیت است.

وی اضافه کرد: الکترونیکی کردن مجوزهای تامین مالی و انتشار اوراق بهادار هم مهم است. در نمایشگاه صنعت مالی آموزش نحوه انتشار اوراق بدهی(صکوک پلاس) رونمایی خواهد شد.

اطلاعات تماس مجری

  • محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران - ورودی شرقی سالن 5 (سالن ملل) - طبقه منفی یک - شرکت بانیان امید
  • 021-74501000
  • 021-74501000 - داخلی 601
  • این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
Top