پور محمدی تشریح کرد:ابزارهای سازمان تامین اجتماعی برای پرداخت به موقع حقوق بازنشستگان

پور محمدی تشریح کرد:ابزارهای سازمان تامین اجتماعی برای پرداخت به موقع حقوق بازنشستگان

پور محمدی، معاون اقتصادی سازمان تامین اجتماعی در پاسخ به خبرنگار صدای پول درخصوص تامین مالی پروژه های این سازمان عنوان کرد: گروه مالی مهرگان به عنوان دبیر کمیته سرمایه گذاری و تامین مالی مجموعه ساتا برای تامین مالی این پروژه ها معرفی شده است.

ور محمدی ، معاون اقتصادی سازمان تامین اجتماعی در نشستی با حضور اصحاب رسانه اظهار کرد: یکی از رسالت های سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح پرداخت بموقع حقوق بازنشستگان است. برای این قضیه سازمان از ابزارهای مختلفی استفاده می کند که بتواند پرداخت حقوق را به موقع انجام دهد و تامین مالی مجموعه را انجام دهد. گروه مالی مهرگان به عنوان یکی از ابزارهای سازمان تامین اجتماعی این رسالت را دارد که از ابزارهای در اختیار خود این نقش را برای ساتا که مخفف سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح است ایفا کند.

وی افزود:ابزارهای مختلفی در گروه مالی مهرگان وجود دارد که ساتا به عنوان یک نهاد حاکمیتی دبیر کمیته سرمایه گذاری را گروه مالی مهرگان معرفی کرده که گروه مالی بتواند نقش معتمد را ایفاکند. یکی از بزرگترین رسالت هایش این است که دارایی های غیرمولد را به مولد تبدیل کند. این یکی از بزرگترین مسوولیت هایی است که به گروه مالی محول شده است.
 
 
او  ادامه داد: مجموعه غدیر، شستا، بیمه کوثر و سایر زیرمجموعه های اقتصادی ساتا عملا دارایی های خود را در اختیار گروه مالی مهرگان قرار دادند و گروه مالی باید آنها را به مولد تبدیل کند‌‌. همانطور که میدانید نرخ بهره وری در کشور پایین بوده و در اکثر صنایع و تولید مشاهده می شود‌.

پورمحمدی بیان کرد: دلایل مختلفی برای کاهش بهره وری وجود دارد. با تاکید مقام معظم رهبری و سایر مسوولین بحث ارتقاء بهره وری است. مولدسازی دارایی ها که به عنوان یک هدف در سازمان تامین اجتماعی مطرح است بدون ابزار بهره وری امکانپذیر نیست و اگر بخواهیم دارایی ها رامولد کنیم باید نگاه بهره وری را نسبت به تولید داشته باشیم.

معاون اقتصادی سازمان تامین اجتماعی نیروههای مسلح ادانه داد:کار سختی است و رسالت گروه مالی این است دارایی های غیرنولد را به مولد تبدیل کند.

در ادامه این نشست، کرمی مدیرعامل گروه مالی مهرگان بیان کرد: گروه مالی مهرگان به عنوان خط مقدم و بازوی اصلی سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح در بازار سرمایه فعالیت خود را آغاز کرده است.
 
در ادامه ای نشست؛ کرمی مدی عامل گروه مالی مهرگان بیان کرد: گروه مالی مهرگان به عنوان بازوی اصلی سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح از طرق نهادهای مالی خود که دارای مجوز سازمان بورس هستند امیدواریم در سال جاری بتواند فرایند عرضه اولیه سهام گروه مالی مهرگان را داشته باشد.
 
وی ادامه داد: گروه مالی مهرگان به منظور تکمیل زنجیره ارزش خود موفق به اخذ موافقت اصولی تاسیس شرکت صرافی و تاسیس شرکت لیزینگ شده و در آینده نزدیک اقدام به تاسیس صرافی، شرکت صرافی، شرکت تامین سرمایه، شرکت مشاور سرمایه گذاری، شرکت رتبه بندی اعتباری و در حوزه بانکداری نوین خواهد کرد.
کرمی خاطرنشان کرد: همانطور که مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح گفتند موضوع مدیریت بهینه پورتفوی سرمایه گذاری ساتبا و تامین مالی پروژه های سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح بالغ بر ۴۰ میلیارد تومان تعریف شده که امیدواریم از طریق ابزارهای تامین مالی بازار مول و بازار سرمایه و اوراق صکوک بتوانیم استفاده کنیم

اطلاعات تماس مجری

  • محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران - ورودی شرقی سالن 5 (سالن ملل) - طبقه منفی یک - شرکت بانیان امید
  • 021-74501000
  • 021-74501000 - داخلی 601
  • این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
Top